Filip Gregurec
Dvotaktni motor je tip motorja z notranjim izgorevanjem ki, doseže celotni cikel v samo eni rotaciji ročične gredi z dvema taktoma, za razliko od 4 taktnih motorjev, kjer sta pomembni dve rotaciji in 4 takti.
Takt obsega enosmerni premik bata iz ene mrtve točke v drugo pri čemer, ročična gred opravi polovico obrata Tako pri 4 taktnih kot pri 2 taktnih se v ciklu izvedejo štirje procesi: sesanje, stiskanje, delo, izpuh.
Dvotaktni motorji imajo za razliko od štiri taktnih večje razmerje moči in teže, manj sestavnih delov,manjšo težo in so bolj kompaktni.
Dvotaktni motorji se ponavadi uporabljajo v manjših napravah npr: kosilnicah in motornih žagah z močjo 1KM in težo nekaj kilogramov. Po navadi se vrtijo pri visokih oblakih in imajo nizek izkoristek, del goriva pa se zgubi v izpuhu.Za delovanje potrebujejo olje ki je zmešano z gorivom v razmerju 16:1 do 100:1. Motorji te vrste močno onasnažujejo zrak.
Povezava za YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2vhJEHC28Pc
Povezava za arnes video: https://video.arnes.si/watch/jxywv0bw8j44




